2.1.08

Fab-BO-laplap

Tervetuloa vuoteen 2008! Aamulla postissa oli yllätys. Fabel, fabel! Yllätys sinänsä, että olin unohtanut että olin tilannut nuo. Ja tilauksesta on vaan muutama päivä. Uskomatonta mutta totta. Lankalinja, hurraa! Tosi nopea toimitus. Yleensä en näistä pätkävärjätyistä-kuvio without tears-valmis sukkalanka-jutuista piittaa, mutta fabel-sukkia on putkahdellut ympäri blogistaniaa ja ne on ihanaisia.


Ja Branching out on vihdoin valmis! Mun eka pitsihuivi, uskokaa tai älkää. BO'ssahan kulkee keskellä sellanen suora viiva. Mulla se ei ole kovin suora tässä huivissa, jotain ihme mokia sattunut pitkin matkaa.
Luotan siihen että kukaan ei tule niin lähelle mua että huomaisivat. Öh.



Branching Out
4,5mm lyhyet suorat bambut
Kitten mohair, 43 grammaa (väri 9535)
Pituus 160cm



Poikaystävälle tein peruslapaset. Niinkin miehekkäästä langasta kuin Sublimen Angora Merinosta. Mulla on itselläni beiget samanmoiset ja jostain ihmeen syystä ne on kadonnut miehekkeen taskuun. Jaaha! Nyt se halus mustat, ettei sitä huomaa niin selvästi että sillä on angora-lapaset :D Raukka.
Mutta ihanan pehmeät on. Ja täynnä virheitä nämäkin, miten en oo osannu keskittyä?

editedit:
Apua. Tein Silke-tweedistä hihattimen, ja menin hölmönä sen kastelemaan. Nyt se on jättimäinen! Vaikka on jo kuivunut. Mitä sille voi oikein tehdä?

7 kommenttia:

  1. Kiva huivi! Iloista alkanutta vuotta :)

    VastaaPoista
  2. Hieno huivi! Valitettavasti en osaa neuvoa hihatinasiassa :/ Toivottavasti sen saa jotenkin kuntoon.

    VastaaPoista
  3. Ihania juttui sie teet <3 Ja toi edellisen merkinnän sininen on ihanaa. En oo koskaan ennen ollu liekeissä sinisestä paitsi täs ihan viime aikoina. Kummaa!

    Lupauduin just eilen tekemään omalle miehekkeelle lapaset... se kun meni hukkaamaan hanskansa ja kulkee nyt paljain sormin (au). Pitäis vaan käydä etsimässä paksuhkoa lankaa...

    VastaaPoista
  4. kaunis tuli BO:stasi! mulla on se ohut veriso vielä pahasti vaiheessa...

    Fabeliin minen muuten ookaan viel tutustunut..kuten en moneen muuhunkaan lankaan..ja niitä on maailma pullollaan.. :)

    VastaaPoista
  5. en minäkään siitä shetlandin alusta ymmärtänyt hölkäsen pöläystäkään, mutta onneks oli neuvojia neuletapaamisessa. :) sen voi tehdä sen alun ilman mitään ylimääräisiä lankojakin, heti suoraan sillä langalla millä sen huivinkin.

    VastaaPoista
  6. Oh, hieno huivi! Olin juuri etsimässä bo:n ohjetta kun törmäsin tänne. Kiitos linkityksestä :)

    VastaaPoista