24.6.07

Voi käsi - arkistojen mutaisia helmiä


Koska tuo pahuksen villapaita ei vieläkään osoita mitään valmistumisen merkkejä, aloin kaivelemaan muistitikun arkistoja...ja mitä sieltä löytyikään! Ensimmäisiä neuletöitä mitä oon tehnyt. Nyt muistettakoon että aloitin neulomisen ihan alkeista. Yläasteella ei ollut syntynyt MITÄÄN neulottua, lukuisista yrityksistä huolimatta. Ei vaan kiinnostunut. Nyt sitten iski joku ihme käsityöinnostus. Harmi ettei löydy enempää kuvia. Näitä edelsi jotain mallitilkkuja, missä opettelin ihan perusjuttuja...oikeaa ja nurjaa ja langan vaihtamista ja päättelyä... kyllä. Aloitin OIKEASTI ihan alkeista :)


Nämä nyt ei ole ihan tekojärjestyksessä, mutta kaikki mahtuu parin ekan kuukauden sisään. Tässä kengurulaukku Stitch'n'Bitch kirjasta. Joka muuten opetti kaikki neulomisen alkeet mulle. Se tuli mulle vahingossa kuukauden kirjana kirjakerhosta kun en ollut muistanut peruuttaa. "Ja siitä se ajatus sitten lähti".
Tämä laukku sai vihreät huovutetut koristeet myöhemmin.


Öm...Öm? Laukkuja, laukkuja... Missä lie tämäkin nykyään.



Harmi ettei tästä oo edustavampaa kuvaa. Langanjuoksut tuolla työn nurjalla puolella oli ilmeisesti vähän liian kireitä, koska huovuttaessa tuo laukku meni ihan omituisen muotoiseksi :D

Ja harmi ettei tästäkään ole kuvia enempää. Tällainen "hieman" huonosti arvioitu työ. Huopumisen arviointi siis pahasti pielessä. Tuloksena leikkelyä, ompelua...ja mörvelö! Yllättävän paljon kyllä käytössä ollut. Tuolla kuljetan vilttiä kesäisin, kulkee selässä tuo laukku.


Super Marion herkulla sensuroitu naama... ja vapaalankahuovutushuivi! Mikä on tosin mennyt jo palasiksi ja laukun koristeeksi. Mutta tulipas yksi ilta käytettyä :)


Huovutettu huivi syntyi tästä. Ajatuksena tehdä kolmiohuivi. (miten tuosta voi muotoutua kolmio?). Joka ei tietysti muistuttanut edes etäisesti kolmiota vaan jotain ihan muuta utopistista muotoa. Mun lisäyksissä ei ollut mitään logiikkaa. Oon oppinut kaiken perinteisellä kantapään kautta periaatteella :) En tunne ketään joka olis voinut mua alkeissa neuvoa, olin täysin oman mielikuvituksen varassa. Tämä lähti sitten saksilla palasiksi ja vapaalankahuovutuksen sekaan.


Muistaakseni mun eka neulottu kuvio, wohoo :D Ei tarkempaa kuvaa. Ja tossa mun sen aikainen lankavarasto. Mies harkitsi äsken itkuun purskahtamista kun se tajusi miten vähän noita lankoja silloin oli :D Ei ole enää...



Eka edes jotenkuten onnistunut kassi. Kuvassa tosin törkeän näköinen, olisiko ennen huovutusta? Tein tohon myös hienon vuoren johon painatin hienon kuvan. Ja ompelin sinne kännykkätaskunkin! Käsin kaikki, mulla ei ollut ompelukonetta vielä. Enkä ole muuten pahemmin ennen ommellutkaan. Tämäkin on jossain hukassa nykyään. Vaatehuoneko näitä syö?

Mitä tästä opimme? Kukaan ei ole seppä syntyessään, harvat myöhemminkään.
(Eli emme mitään.)




2 kommenttia:

  1. kivoja laukkuja! niitä ei oo koskaan liikaa. :) oon kans tehnyt tuon kengurukassin. itseasiassa kaksikin. :)

    VastaaPoista
  2. Hei! Jos haluat käyttää lyhyttä blogirinkikoodia, tulisi siitä löytyä vähintään next ja previous jotta koodi kelpaisi tarkistuksessa.

    VastaaPoista